“Kau Buang Sampah Merata, Kau La Kena Buang” Netizen Berang Wanita Ni Lepas Isi Air Dalam Enjin Kereta Terus Berlalu Pergi

Kadang-kadang kita ni ada satu sikap pentingkan diri sendiri yang mana taknak terima teguran daripada orang lain.

Sama seperti apa yang berlaku di salah sebuah stesen minyak di Seksyen 7, Shah Alam sekitar jam 2 petang 30 November lalu.

Seorang pengguna Twiter dikenali sebagai @mbimuhammad telah memuat naik satu video pendek menunjukkan seorang wanita tanpa rasa bersalah membuang botol air di hadapan kenderaannya.

Ketika ditanya tentang kisah kejadian, Mbimuhammad memberitahu bahawa ketika itu dia sedang berteduh menunggu pesanan untuk menghantar barang dan secara tiba-tiba kenderaan itu datang untuk mengisi air.

“Sebelum saya record tu mmg dia dah campak dua botol. Botol pertama dia campak tu saya dah terkejut lah. Saya try bersangka baik lah mungkin dia nak letak kejap dkt bawah sebab dia nak isi banyak botol. Tapi, saya terfikir nak rakam kalau2 betul dia taknak kutip balik. Niat saya kalau dia kutip, takdelah saya nak post. Tapi sebaliknya dia terus nak masuk kereta.”

Akui terkejut dan kecewa dengan apa yang terjadi, dia mengambil keputusan untuk menegur wanita tersebut dan tidak menyangka jawapan yang keluar daripada mulut wanita tersebut.

“Takpe lah, nanti ada orang kutip.”

Rata-rata netizen berang melihat video itu dan kecewa dengan sikap warga Malaysia yang suka membuang sampah merata-rata.

Tak susah pun kan nak buang sampah dekat dalam tong sampah?

Kalau tak ada tong sampah berdekatan, simpan dulu dan nanti bila dah jumpa, baru la buang.

Artikel Berkaitan   Inilah Syafaat Anak Kecil Yg Meninggal Dunia Kepada Bapanya Di Akhirat Nanti...

Sama-sama la kita jaga kebersihan alam sekitar ya, kalau bukan kita yang jaga siapa lagi kan?

kredit hot fm