“Baik aku mampos je lah” – Bapa Mengamuk Bagi Anak Dekat Frontliner Sebab Dah Tak Ada Duit Sebab Wabak Covid-19

Satu video seorang ayah dari negara jiran yang membuat satu tindakan diluar kawalan kepada petugas Pembatasan Sosial Berskala Besar (PSBB) viral di media sosial sejak beberapa hari lepas.

Menerusi Tribunnews, dikatakan si ayah tersebut sumber mata pencariannya terputus dan tiada wang untuk tanggung anak-anaknya.

Ini kereta saya, encik, dah 3 bulan tak bayar”

Dalam video berdurasi 8 minit 28 saat itu menjelaskan dirinya memang dah tak ada duit nak beli susu anak sampai menjelaskan yang dia sanggup mati dibunuh kerana rasa tertekan.

“Betul tapi pemerintah tidak membantu, lebih baik aku dibunuh, ditembak, anakku terserah, tak sanggup aku menggaduh anakku, haduh ya Allah”

 

https://www.facebook.com/watch/?v=180364273315262

Dilihat petugas-petugas ini cuba menenangkan lelaki tersebut ketika kedua-dua anaknya terus menangis kepada ayahnya.

“Kasian anaku, handak nukar susu duitnya nggak ada”

Pihak petugas barisan hadapan dilihat begitu tenang dalam meredakan keluhan lelaki tersebut. Namun ada juga yang mengecam kerana sikap pemerintah yang dianggap tidak memikirkan nasib segelintir pihak dan cuba kaitkan hal ini dengan hal politik.

Bila tengok video macam ni admin jadi rasa sebak pun ada terkesan dengan wabak Covid-19 ni.

Sumber : Lobakmerah