“Bodohnya Aku Seorang Yang Dulu Title Nya Bujang Lepas Tu Kahwin, Lepas Tu Cerai Semata-Mata Untuk Dapat Title Janda”

Pelakon kelahiran rancangan realiti Akademi Fantasia, Nonny Nadirah meluahkan rasa terpedam di Instagram miliknya tentang segelintir pihak yang seakan iri melihat dia menikmati saat bahagia.

Nonny sebelum ini dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Niezam Zaidi. Dalam satu entri di Instagram miliknya, Nonny meluahkan tentang mreka yang cuba mengecam, memfitnah dan menjatuhkannya.

“Hadapi dgn tenang dan senyum tak perlu kata apa-apa. Dibentangkan karpet merah bagi mereka semua yang ingin mengecam, memfitnah dan menjatuhkan.

“Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat saya. Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. beringatlah, kena sentiasa ingat.
Fitnah dunia akhir zaman, benda yang tak ada boleh diada kan,” tulis Nonny. Tambah Nonny lagi, ada yang iri hati tengok dirinya gembira dan mula menyebarkan fitnah di sana sini.

“Tiada siapa yang inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yang dulu title nya bujang lepas tu kahwin, lepas tu cerai semata-mata untuk dapat title janda.

“Semua orang boleh jadi baik. Tapi saya tak nak yang baik je, saya nak yang bertanggungjawab. Kepada korang yang belum ada experience dalam hal rumahtangga baik senyap kumpul ilmu banyak-banyak macam mana nak kenal & sayang pasangan korang. Yang dah kawin mesti faham dengan apa yang saya maksudkan,” tulis Nonny panjang lebar.

Tambah Nonny lagi, jodoh itu semuanya rahsia Allah dan dia meletakkan sepenuhnya kepada ketentuan-Nya. “Tentang jodoh? Itu semua rahsia Allah. Ada jodoh Alhamdulillah, tak ada jodoh tetap Alhamdulillah. Sentiasa sangka baik dengan Allah dan juga sesama manusia.

“Aku dah puas merasa sakit jadi orang nak buat apapun aku dah tak ada rasa apa-apa. Jadi buatlah sesuka hati kamu, semoga Allah sentiasa melindungi kamu.

View this post on Instagram

Hadapi dgn tenang dan senyum tak perlu kata apa2. . Dibentangkan karpet merah bg mereka semua yg ingin mengecam, memfitnah dan menjatuhkan. . Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat sy. . Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. beringatlah. kena sentiasa ingat. Fitnah dunia akhir zaman,benda yg tak ada boleh di ada kan. . Korang iri bila tgk aku happy, mulalah kecam fitnah sana sini, bila iri hati telah menguasai diri, bimbang nanti korang yg dapat penyakit hati. . Tiada siapa yg inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yg dulu titlenya bujang pastu kawin pastu cerai semata2 utk dapat title janda. . Semua org boleh jadi baik. Tapi sy xnk yg baik je,sy nak yg bertanggungjawab. Kpd korg yg belum ada experience dlm hal rumahtangga baik senyap kumpul ilmu byk2 mcm mana nak kenal & syg pasangan korang. yg dah kawin ofcoz faham dgn apa yg sy maksudkan. . Gentle aku ckp,dlm solat aku sentiasa doa : “Ya Allah aku serahkan segala urusan perasaanku kpdMu Ya Allah dan aku serahkan segala urusan kehidupanku kpdMu Ya Allah utk Kau aturkan buat diriku sesungguhnya aku tidak ada daya upaya selain dari pertolonganMu Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yg maha mengatur.” 🦋 Jodoh ajal maut kat tangan tuhan. Kehidupan harus diteruskan. Tentang jodoh?.. itu semua rahsia Allah. Ada jodoh Alhamdulillah. Takde Jodoh tetap Alhamdulillah. Sentiasa sangka baik dgn Allah dan juga sesama manusia. Aku dah puas merasa sakit jadi org nak buat apepun aku dah takde rasa apa2. Jadi buatlah sesuka hati kamu, semoga Allah sentiasa melindungi kamu.. Ajar diri simpan niat dlm hati menyayangi sesuatu atau seseorang itu demi krn Allah nescaya kamu akan bahagia dunia dan akhirat. Percaya pada janji Allah. 🦋

A post shared by 🦋 Nonny Nadirah 🦋 (@nonnynadirah) on

 

“Ajar diri simpan niat dalam hati menyayangi sesuatu atau seseorang itu demi kerana Allah nescaya kamu akan bahagia dunia dan akhirat.
Percaya pada janji Allah,” tulis Nonny lagi.

Untuk rekod, Nonny pernah berkahwin dengan Mustain Adnan tetapi rumah tangga yang dibina menemui titik noktah tidak sampai setahun usia perkahwinan mereka.

kredit gempak

Artikel Berkaitan   Seorang Imam Digantung Tugas Gara-Gara Terkahwin Dengan Seorang Lelaki, “Wanita” Berkenaan Dedah Kisah Sebenar