Ciri Anak No 2 Yang Korang Kena Tau, Walaupun Degil Tapi Dia Paling Setia, Dia Tak Pandai Pujuk Orang Tapi Suka Berkorban

Bedasarkan penelitian, disimpulkan bahwa urutan kelahiran seorang anak sangat menentukan kepribadiannya, setelah melewati penelitian ini maka sudah jelas seringkali banyak psikologi yang mengambil posisi anak dalam sebuah keluarga menjadi penentu yang cukup besar dalam menjelaskan bagaimana karakter mereka terbentuk.

Tentu saja antara anak pertama dan terakhir memiliki kepribadian yang berbeda, begitupun anak kedua. Setiap masing-masing anak mempunyai ciri dan karakter khasnya masing-masing.

ANAK DEGIL

Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia je yg betul. Dalam ramai-ramai adik beradik dia je yg KETEGAQ.

Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh dan kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya. Biasanya boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

ANAK MANJA EMAK ?

Apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.

TAK PANDAI PUJUK

Memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia.

BERCINTA

Dia kalau bercinta, sangat setia & sanggup berkorban.

HITAM / PUTIH

Apa yg dikatakan semua dipegang kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.

HATI

Anak no 2 ni juga nampak je keras tapi hati dia lembut.SATU lagi pe’el dia, dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI

Very independent, tapi kalau terlebih independent pun payah.Mudah bergaul

ARAHAN

Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF & CARING

Tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN

Nak semua up to date.semua nak kemas.

Artikel Berkaitan   Jika Banyak Cicak, Itulah Petanda Rumah Anda Dalam Bahaya

Sumber: https://www.pesonapengantin.my