“Dah Hantar Polis Cakap Lembut, Harap Netizen Reti Bahasa” Polis Wanita Cakap Lembut Tarik Perhatian

Umum sedia tahu dan faham akan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang mana semua orang diminta untuk tidak keluar rumah jika tiada sebarang urusan penting. Ini adalah penting bagi memutuskan rantaian wabak Covid-19 yang melanda seluruh dunia kini.

Bagaimanapun masih ada yang ingkar dengan arahan ini dan keluar rumah biarpun alasan yang diberi sangat tidak munasabah. Ini membuatkan barisan hadapan seperti tentera, polis dan lain-lain dikerahkan untuk mengawal situasi ini.

Walaupun begitu, terbaru satu video yang memaparkan seorang anggota polis wanita yang membuat rondaan telah tular di sosial media. Dalam rakaman itu kedengaran suara anggota polis wanita yang memberikan teguran dengan suara yang sopan dan lembut. Ini membuatkan ramai tertarik dengan pendekatan yang digunakannya.

Video polis wanita tegur secara lembut tersebut dikongsikan oleh laman Facebook Polis Kedah dan telah meraih perhatian ramai.

ALAHAI. Lembutnya pegawai polis wanita ni tegur netizen.Tiba-tiba admin rasa nk jadi polis pula.Sumber video : whatsapphttps://youtu.be/iBjSTaUa7yY

Posted by Polis Kedah on Jumaat, 3 April 2020

Video yang dikongsikan ini telah meraih lebih 2 juta tontonan dan 5,800 shares. Rata-rata netizen meninggalkan reaksi mereka mengenai rakaman polis wanita tegur secara lembut ini di ruangan komen seperti berikut:

“Terbaik berbahasa lembut gini la orang senang dengar..Tak sakit hati terbaik kak polis”

“Macam ni la seorang pegawai polis wanita yang beriman berbudi bahasa hormat menghormati sesama insan dengar suara merdu hati dia mesti baik dan rupa paras mesti cantik”

“Terbaik Puan menyampaikan nasihat dan penguatkuasaan dengan penuh berhemah”

kredit HCL