Gadis Cina Ni Cuba Diraba Oleh Pak Arab, Inilah Pesanan Penting Untuk Wanita Yang Selalu Naik Pengangkutan Awam

Rakyat Malaysia ramai yang menggunakan pengangkutan awam seperti Komuter, Bas, Teksi, Lrt dsb untuk bergerak menuju ke destinasi samada maksud ke tempat kerja atau bersiar-siar. Ini kerana untuk mengelakkan dari kesesakan dan jimat kos.

Meskipun pengangkutan pemula ini memudahkan serta menjimatkan kos, tetapi pada waktu kemuncak pengangkutan pemula ini jadi sesak serta bikin ramai pemakai tak selesa serta ada individu yang mengambil kesempatan untuk melakukan perkara-perkara yg tidak senonoh serta buruk. Seorang pemakai FB Mohd Norhafiz (LINK) bercerita detik Beliau menyelamatkan seorang gadis yang nyaris dicbul didalam komuter.

Perasan gadis Cina ni macam mendengus serta bergerak. Hari ini saya naik komuter balik ke rumah dari KL Sentral. Saat puncak. Jadi tidak ada tempat duduk.Saya berdiri depan pintu masuk. Depan saya ada seseorang gadis muda Cina (seperti pelajar kolej) berdiri bersama bagasi.

Di samping gadis Cina ada seorang lelaki arab berdiri. Seperti biasa, saya buka buku serta baca dalam tren. Sebelumnya hingga Bank Negara, saya mendadak perasan gadis Cina ni seperti mendengus serta bergerak sedikit nyaris pada saya.

Saya beri ruang.Selepas Bank Negara, saya perasan jenis gadis Cina ni jenis tidak keruan. Asik nak bergerak menjauhkan dari sesuatu. Saya tutup buku.Saya perasan gadis Cina ni selang beberapa saat pasti melihat tangan lelaki Arab di sebelahnya.Saya tengok lelaki Arab tu.

Dia juga sebagian asik tenung tubuh gadis Cina. Sah. Harus ada tidak kena dengan lelaki Arab ni. Saya perhati saja.Lelaki Arab senantiasa hayun tangan. Konon jenis nak pegang tiang situ, nak pegang pintu sini. Nak keluarkan telefon bimbit lah. Nak garu tubuhlah. Namun pegerakan tangan dia semua macam nak menyentuh gadis Cina ni.Saya dah panas.

Saya tenung dia lama-lama. Namun dia buat tidak tahu. Seseorang lelaki Arab cuba menyentuh gadis Cina itu namun tidak terkena.Hampiri stesen Putra. Tren nak berhenti. Dia bikin juga badannya konon nak terikut hingga nyaris nak menyandar ke gadis Cina ni. Tidak pernah terkena. Sebab saya dah mendengus. Dia cepat berdiri tegak semula.

Saya tanya gadis Cina tu sedikit perlahan-lahan.“Did he touch you? ” Tak jawab. Tunduk muka. Dalam hati saya, tidak faham Bahasa Inggeris ke dia ni. Lelaki Arab tu buat perangai hayun tangan nak hampiri badan gadis Cina tu lagi. Gadis Cina tu dah rapatkan tangannya ke tubuh. Saya tanya lagi. “Dia tadi pegang you ke? ” Tidak jawab. Tunduk muka. Dalam hati saya, tidak faham Bhs Melayu ke dia ni.

Saya tenung laki Arab tu. Hati makin panas. Rasa nak tumbuk je muka. Penyebabnya dia masih lagi nak beberapa buat hayun tangan. Mulut saya dah kumat kamit mencarut. Tak tahu berapakah banyak pahala puasa saya habis. Saya cepat-cepat suruh dia masuk ke dalam sedikit & lelaki Arab cuba mengekori Selepas stesen Putra, saya suruh gadis Cina tu bergerak bahagian dalam menjauhi pintu serta laki Arab.

Cepat-cepat dia masuk. Sampai tergoleklah bagasi dia. Eh, faham juga gadis Cina ni bhs Melayu, dalam hati saya berkata. Laki Arab ni cuba nak masuk dalam. Saya cepat halang dia. Duduklah kau belakang saya. Bila kau raba punggung saya, buka puasa makan penyepak lah jawabnya kau. Barulah saya terlihat gadis Cina ni tadi jadi selesa.

Memang sah lelaki Arab tu nak mencbl. Lelaki Arab tu turun Segambut. Gadis Cina tu turun di Kepong Sentral. Namun dia sempat tengok saya serta anggukkan muka sebelum turun.

Wanita, mintalah tolong orang sekeliling. Pada perempuan Malaysia, bila terkena raba tu sila lah minta tolong orang sekeliling. Bila saya dah tanya tu, silalah jawab. Saya memang kurus melidi. Namun saya juga bakal minta tolong orang lain sama-sama “uruskan” lelaki jenis ni.

Pada gadis Cina, jangan kau ingat kerana saya Melayu serta Islam, saya tidak bakal pertahankan kau. Jangan kau ingat saya bakal pertahankan lelaki Arab yang sama agama dengan saya. Tidak kira lah samada kau perempuan Cina, India, Iban, Kadazan, Dusun, Serani, Bidayuh, Jakun. Atau Buddha, Kristian, Hindu, Freethinker. Bila ada lelaki type jenis ni nak mencbl, ramai lelaki yang berlainan bangsa serta agama dengan kau sedia menolong. Hanya tolong beritahu sajalah.

Sumber : FB Mohd Norhafiz

(Visited 219 times, 1 visits today)