“Jangan Nak Libatkan Keluarga Saya, Jangan Cabar Saya”

Kemelut rumah tangga usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri menjadi perhatian ramai apabila surat tuntutan cerai Datin Seri Nur Shahida tersebar di media sosial apabila didedahkan oleh Aliff sendiri di Instagram miliknya.

Rumah tangga pasangan itu dikatakan berantakan apabila kedua-duanya dikatakan saling tidak mengikuti akaun Instagram masing-masing, sejak bulan lalu. Terbaharu, ibu kepada Aliff iaitu Bonda Rozita Ibrahim pula dilihat ‘unfollow’ menantunya.

Semalam kecoh apabila satu perkongsian Bonda Rozita menjadi perhatian ramai yang mengatakan kesetiaan adalah harga mati dan jangan berharap untuk mendapatkan kesetiaan dari orang yang tidak setia. Netizen membuat spekulasi ianya ditujukan kepada menantunya, Datin Shahida.

Susulan pelbagai spekulasi tercetus, Aliff memberi amaran agar tiada pihak menyebarkan sebarang berita tidak benar kerana isu tersebut bukanlah bermula dari pihaknya. Malah, Aliff turut memberi amaran untuk tidak melibatkan keluarganya dalam kontroversi rumahtangga itu.

Terdahulu, Shahida berkata dia langsung tidak tahu menahu mengenai tindakan ibu mentuanya ‘unfollow’ akaun Instagramnya. Shahida berkata dia tidak mengambil kisah mengenai perkara itu kerana itu adalah hak dan pilihan masing-masing.

Sumber : Rotikaya