“Kita Lahirkan Ank2 Ni Kerna Suami Ke Kerna Allah Swt?” Bekas Isteri Daie Farhan Dedah Rahsia Bahagia Walaupun Ibu Tunggal

Bekas isteri kepada pendakwah bebas Da’i Farhan, yang dikenali sebagai Dr Erin ada berkongsi ceritanya di Instagram.

Terdahulu, dia dan Farhan difahamkan sudah pun berpisah sekitar April lalu.

Erin atau nama sebenarnya, Noorainul Naqim Mohd Radzi mengakui sering menerima soalan bagaimana untuk menjalankan tanggungjawab membesarkan anak selepas bergelar ibu tunggal.

“Sekarang ramai tanya mcm mn nk bsrkan ank2 yg ramai tanpa suami dan move on dan lebih happy.. sy terbaca post2 yg menuntut sang suami ingat perit jerih isteri melahirkan bergadai nyawa utk melahirkan ank utk suami dan kaum suami plak dok suruh kaum isteri kenang kesusahan suami cr nafkah bergadai nyawa smp mcm ni nk cr nafkah utk keluarga.

“Lepas tu kaum isteri akn ckp jgn ungkit la dah itu mmg tangjwp suami cari nafkah..

“Wahai hawa bukankah melahirkan itu jg tggjwp isteri kerna mmg Allah ciptaan kita utk melahirkan seramai2 mungkin umat nabi Muhammad ke dunia ni..jika kita melihat apa sebab kita dihidupkan di dunia ni, Kita xkan ungkit itu ini.

“Kita lahirkan ank2 ni kerna suami ke kerna Allah swt? Bila x diberi zuriat kita sedih takut suami kawin lain bukan kita sedih sbb xdpt lahirkan seramai ramai umat nabi Muhammad tp bila diberi zuriat kita gunakan ank2 plak utk berbalah, tak fikir ke Allah nk kita pikul tggjwp tu kerna Allah bukan kerna suami,” jelasnya.

Dalam pada itu, Erin turut menasihati kaum wanita untuk sentiasa ceria meski hadapi konflik dalam rumah tangga.

Jelas Erin, perpisahan bukan satu pengakhiran dan kehidupan harus diteruskan demi tanggungjawab terhadap kepada anak.

Artikel Berkaitan   Subhanallah.. Inilah Imam Besar Masjidil Haram Pertama Yang Berasal... Anda Pasti Terkejut

“Bila bercerai..sebagai hawa dan ibu klu nk hidup tenang dan nk happy.. Ingat 1 perkara ja.. Allah jdkan kt kat dunia ni hanya utk diuji semata2..Baik buruk kehidupan seseorang ni ada ujian dia.

“Baik pun ujian, buruk pun ujian…kalau dikurniakan ank2 tp suami xamik tau tak pe jgn marah jgn meratap jgn menyumpah.. Besarkan je amanah Allah tu wlp payah tp yakin la rezeki ank2 tu ada.

“Ada ke tgk ibu tunggal susah lani wlp ada yg susah tp bukan smp xmkn langsung tp mungkin ada yg susah pd awal perceraian je, lps tu rezeki mencanak2..bapa tunggal yg ramai susah lani mungkin balasan pd ketidak pertanggungjawapan dia selama ni.

“Jadi jgn Sedih2 ye wahai hawa berbangga lah jika kita dipilih oleh Allah utk menjadi seorang ibu wlp tanpa suami kerna anda adalah seorang wanita yg hebat, bukan kerna anda seorang wanita yg dibuang suami or kerna kekurangan or keburukan anda.

“Pegang kuat2 Allah ada perancangan lain utk kita di ms depan dan sentiasa menjaga kita ank branak, cuma kita kena tau cara dan rajin je..jgn dok fikir ex xbagi nafkah ka apa ka..tu biar dia jwp kemudian..kita buat keje kita di dunia ni sebaik mungkin kerna janji Allah tu pasti.

“Tidak diuji seseorang diluar kemampuan dia..keep strong na syg2 ku wahai hawa..,” tulisnya panjang lebar.

https://www.instagram.com/p/CDsZSsbBsfRTBtnl3V2n70QylMFYMJDVKiMe0c0/

kredit media hiburan