Rlta Rudaini Tak Berhnti Pertkaikan Orang Yg Dah 2 D0s, D0ktor Ini Tampil Blas Balik

Nampaknya ada sahaja k.ontroversi melibatkan Rita Rudaini lebih-lebih lagi mengenai pendapat peribadi pelakon itu tentang keb.urukan v.aksin C0vid 19.

Baru-baru ini, menerusi satu video tular di media sosial, Rita mend.akwa dirinya insan terpilih kerana Tuhan membuka matanya untuk menolak pengambilan v.aksin.

“Kami nak habaq, kita sebenarnya insan terpilih, Tuhan bukak mata kita, Dia tak pilih orang yang pakai lebai ka, pakai jubah ka, belajaq kat London ka, Oxford ka pejadah semua, Tuhan berkehendak sesiapa saja yang Dia nak bukak mata,” katanya.

Dalam pada itu, Rita turtut mempersoalkan mengapa golongan yang sudah mengambil v.aksin namun masih lagi memakai pelitup muka di tempat awam dan tidak seperti di luar negara.

“Kalau hangpa kata kat oversea dah 100 peratus v.aksin buka mask, awat hang tak buka mask? Kalut sangat. Cakap tak guna o.tak. Itu kami kata lembu. Lembu kacuk,” katanya.

Rita turut mempersoalkan apabila masih ada yang dij.angkiti C0vid 19 di set penggambaran meskipun sudah cukup dua dos v.aksin.

Malah, Rita turut mend.akwa golongan yang div.aksin adalah golongan yang tak normal kerana terpaksa disuntik setiap tahun.

Sebelum ini nama pelakon itu menjadi bualan ramai apabila menolak v.aksin C0vid 19. Bagaimanapun, Rita berkata dia bukan seorang a.nti v.askin namun lebih selesa digelar prosafe.

Doktor Bidas Kenyataan Rita

T.indakan aktres popular Rita Rudaini yang tidak habis-habis mempertikaikan keberkesanan v.aksin C0vid 19 semakin mendapat perhatian banyak pihak malah turut dibidas oleh komuniti pakar perubatan.

Seorang doktor pelatih dalam bidang perubatan keluarga family medicine, Dr. Nimelesh Balanthiren menegaskan, sudah kerap kali diberitahu bahawa v.aksin tidak boleh mencegah j.angkitan C0vid 19 seratus peratus namun ia boleh mencegah j.angkitan t.eruk yang mengakibatkan komplikasi.

Artikel Berkaitan   “Tutup Je Lah…,”- Ogy Beri Pendapat Tutup Genting Highlands Fasal Jadi Lokasi Judi, Ini Respon Netizen

“Berapa banyak sudah nyawa yang hil4ng kerana C0vid 19. V.aksin boleh melindungi seseorang tetapi sistem imuniti badan juga memainkan peranan penting. Jika imuniti rendah, risiko untuk kena tetap ada.

“Sebab itu masih ada nasihat untuk ikut p.rosedur operasi standard SOP, pakai pelitup muka dan sebagainya,” katanya menerusi bebenang ciapan di laman Twitter baru-baru ini.

Tambah Nimelesh, ramai pes.akit yang tidak sempat div.aksin dan mengalami komplikasi C0vid 19 sekarang, berbulan-bulan batuk, sukar bernafas malah ada juga yang keluar masuk h.ospital.

“Kita yang kerja dalam bidang kes.ihatan yang terdedah kepada k.es sebegini. Ingat senang ke nak sampaikan berita kem.atian insan tersayang a.kibat C0vid 19 kepada ahli keluarga?.

“Jika anda Rita rasa anda artis atau orang berpengaruh, gunalah suara anda di jalan yang betul,” ujar beliau.

Bidasan tersebut adalah balasan pada satu video aktres tersebut yang meluahkan ketidakpuasan hatinya kepada netizen yang memberikan pelbagai gelaran kepadanya setelah lantang mempersoalkan tentang v.aksinasi C0vid 19.

INI KATA KATA RITA (VIDEO)

“Dah Cucuk Tu Pakai Mask Empat Lapis Lagi Pasai Apa?” – Rita Rudaini

Antara yang diperkata Rita dalam video tersebut, dia mempertikai bagaimana boleh berlaku jangkitan cov1d-19 di set penggambaran sedangkan semua yang terlibat sudah divaksin.

“Macam mana boleh boleh ada kejadian set shooting kena cov1d? cov1d tu mai dari mana? Ada posmen yang hantar ke? Geram lah ni, benda tu tak logiklah nak buat pelik sangat.

“Kita semua ni sebenarnya insan terpilih, Tuhan tu buka mata kita, Tuhan tu tak pilih orang yang pakai lebai ke, pakai jubah ke, orang yang belajar Oxford kat London ke apa semua, Tuhan tak pandang semua tu, kalau Dia berkehendak, Dia pilih siapa yang nak dipilih, untuk aku buka mata.

Artikel Berkaitan   Apabila Kita Dah Buat Segalanya, Tapi Apa Yang Diinginkan Tidak Jadi, Berterusanlah Membaca Doa Ini, Hati Sedih Allah Jalannya

“Kita patut bersyukur, orang nak kata kita pelik ke tak normal ke, kita rasa hidup kita ni lagi normal daripada hidup orang yang vaksin tu tak normal, dia tak tahu dia kena cucuk, lepas tu lupa, normal ke?” katanya dalam video tersebut.

Dalam pada itu, Rita juga mempersoal kenapa golongan yang sudah menerima Vaksin cov1d-19 masih memakai pelitup muka sehingga kini.

“Kata menyelamatkan nyawa, kata untuk antibodi, ha…dah cucuk tu bukalah mask! Jalan pakai mask lagi empat lapis pasal apa? Lepas tu jarak lagi, sembahyang pun jarak pasal apa?

“Kalau dah vaksin tu bagus sangat, patutnya nak bezakan orang dah vaksin dan belum vaksin, nak bezakan senang saja, hampa dah cucuk dua dos, dah nak masuk booster, roket semua dah, bukalah mask!” katanya lagi.

Kredit : Sinar/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!t

Sumber : http://trendingsangat.pw/