SB PDRM ni terpaksa duduk diluar. Jiran dedah apa yg terjadi buat ramai sayu

Saat kita masih lagi keluar rumah tanpa sebarang urusan penting dan tanpa rasa bers4lah, ketahuilah, jiran Kekda seorang SB (Special Branch PDRM) terpaksa duduk diluar demi kese3lamatan anak2 dan isterinya

Balik rumah dari bertugas terus mandi diluar rumah, tanpa masuk rumah pun. Dan duduk didalam Khemah yg beliau sendiri pasang untuk asingkan diri dari anak2 dan isteri beliau.

Sedangkan beliau sedaya upaya mengikut step2 precaution sedaya mampu ketika bertugas diluar sana ditempat orang ramai dari terkena jangk1itan virvus tersebut.

Lebih memilukan, bila beliau dan pasukannya ke tempat seperti kedai di dalam kampung, rata2 jawapan orang awam :

“Kami ni dah tua, COV1ID tak nak dah kat kami. Kalau kena pun mmg nak mat2i dah dengan usia kami ni. “

Orang yg cakap macam ni dia tak tahu kot macam mana keadaan men1inggal dengan saki1t COV1ID19 ni hmmm.

Belum lg part orang ramai masih bawak anak2 keluar pegi beli barang mcm takde apa2.

Sebak pilu tengok para FRONTLINERS usaha betul2 utk kekang situasi ni dari jadi makin teruk. Tapi rakyat / orang awam, masih ada yg tak cakna dan tak peduli.

SELFISH ! Tolonglaa saat korang masih berpeluang duduk bersama keluarga, ingat barisan hadapan negara yg terpaksa berk0rban sebegini rupa untuk kesejahteraan kita semua.

TOLONG, TOLONG PRIHATIN

**Buat jiran Kekda, Abg Din, anda adalah hero negara. Buat Kak Ta dan anak2, sesungguhnya kalian adalah insan yg hebat . Kalian semua adalah yg terhebat

#KekdaShare
#StayAtHomePlease

Kredit: eyda sukiman

Dalam pada itu kes jangk1itan w4bak Cov1id 19 terus mencatat kan peningkatan

Artikel Berkaitan   “Gimik sampai tak tahu halal har4m” – Isteri Datang Buat Kejutan, Tapi Tengok Laki Syok ‘Feeling’ Pelvk Perempuan Lain

Sementara itu Kerajaan akan mempertimbangkan untuk mengetatkan perintah kawalan pergerakan bermula esok, sekiranya gagal mencatatkan jumlah penurvnan kes Covi1d-19 meskipun arahan tersebut telah dikuatkuasakan, kata Menteri Kesi1hatan Dr Adham Baba.