Sembilan Fakta Menakjubkan Tentang Hujan

Kehidupan suami dan isteri perlu melengkapi satu sama lain. Jika suami perlu mencari nafkah, maka isteri berperanan sebagai guru untuk anak-anaknya seperti madrasah. Selain itu, isteri juga memainkan peranan dalam menjaga keperluan suaminya dan anak-anaknya.

Walaupun isteri jarang untuk terlibat dalam aktiviti mencari nafkah, isteri memainkan peranan penting dalam meningkatkan pendapatan. Kegembiraan wanita sebagai seorang isteri dan ibu adalah seperti magnet yang boleh menarik rezeki suaminya.

Sifat-Sifat berikut boleh diterapkan oleh isteri agar rezeki suami mengalir deras. Sudah tentu dengan peningkatan rezeki, bukan sahaja suami yang gembira, tetapi isteri juga pasti akan merasa. Apakah sifatnya? Berikut adalah penjelasan.

  1. Isteri yang Pandai Bersyukur

Perasaan syukur akan dapat menambahkan lebih banyak. Pada masa suami memberikan nafkah dan duit belanja, kewajipan isterinya adalah untuk bersyukur. Petama Tuhan SWT telah menjanjikan dalam Quran bahawa nikmat yang disyukuri akan ditambah lagi. Allah SWT berfirman

“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (QS. Ibrahim [14]: 7)

Kedua, isteri yang bersyukur atas rezeki yang diberikan, suaminya akan bersemangat untuk memberikan lebih banyak lagi. Apabila kedua-duanya bersyukur dan gembira, maka lihat Allah SWT akan memberikan rezeki yang tidak diduga dan tidak dijangka.

Artikel Berkaitan   Adik Umur 19 Tahun Jadi Backup Penjamin, Pemuda Umur 24 Tahun Ini Kongsi Cara Lengkap Beli Rumah Di Usia Muda