Sharnaaz Ahmad Akui Rakan Jauhkan Diri Saat Rumah Tangga Duji

Sharnaaz Ahmad mendedahkan dia mengalami kemurungan apabila rumah tangga dibina bersama Noor Nabila diuji sejak setahun lalu. Malah, dia juga mengalami penyusutan berat badan ketara hingga ditegur beberapa teman rapat.

Katanya, disebabkan ujian yang dilaluinya itu ada rakannya mula jauhkan diri. Bagaimanapun, Sharnaaz bersyukur masih ada teman yang setia seperti Shukri Yahya dan Datuk Fizz Fairuz yang tidak berhenti memberikan semangat.

“Saya baru kenal siapa kawan dan lawan. Mereka yang ada hari ini adalah teman setia yang tidak pernah lari. Shukri, tidak lari meninggalkan saya. Daripada hari pertama saya ‘teruk’, dia berada di belakang saya.

“Fizz, seorang lagi teman yang tidak pernah menjauhkan diri. Dia tahu macam mana sengsaranya hati berdepan dengan ujian rumah tangga.,” katanya kepada BH Online.

Sharnaaz berkata dia banyak menghabiskan masa dengan bersenam dan di gimnasium untuk melupakan segala kesakitan. Ujarnya, di media sosial orang melihat dia ketawa tapi tidak tahu apa yang dialaminya.

“Saya banyak menghabiskan masa di gimnasium sama ada pagi, tengah hari dan malam. Saya akan menghabiskan masa bersenam untuk melupakan kesakitan.

“Saat menghadapi ujian, saya sebenarnya lebih suka menyendiri. Di laman sosial, orang mungkin nampak saya gembira dan ketawa, tetapi mereka tidak tahu apa yang saya alami,” katanya.

Katanya lagi, ketika itu dia banyak masa di rumah untuk dekatkan diri dengan Allah serta memperbaiki rohani. Tidak tahu sama ada apa yang dilaluinya itu kemurungan, namun dia bersujud dan mengadu pada Allah.

“Waktu tengah ‘sengsara’, saya banyak menghabiskan masa di rumah. Saya dekatkan diri dengan Allah dan memperbaiki rohani. Saya tak tahu apa yang dialami adalah satu bentuk kemurungan.

Artikel Berkaitan   [Foto & Video] Suasana Meruntun Jiwa Sepanjang Pengebumian Arwah Ashraf Sinclair

“Pada saya, kenapa saya perlu murung sedangkan saya ada Allah? Tidak relevan apabila kita ada agama, tetapi mengalami kemurungan, sedangkan boleh solat dan bersujud untuk mengadu.

Bagaimanapun, Sharnaaz bersyukur berjaya pulih daripada kesedihan. Ujarnya, jika dia Sekiranya gagal mengawal perasaan ketika itu, mungkin sudah memilih jalan yang salah dengan mengambil barang terlarang.

“Jika saya tidak menerima kenyataan, mungkin saya jadi tidak betul dan hisap dadah. Tetapi, saya bukan jenis sedemikian, saya suka melawan untuk mendapatkan apa yang diingini. Orang kata cara saya kasar, saya tidak peduli kerana itu cara saya untuk memperjuangkan hak saya.

“Saya lakukan semua ini demi anak, Jebat Jayden. Biarlah, apa yang orang hendak kata, saya melawan untuk mendapatkan orang yang saya sayang. Ia juga satu kebanggaan untuk saya sebagai seorang bapa,” katanya.

Sumber : Rotikaya