Video Pegawai Hospital Sebak Menceritakan Segalanya, Anak-Anak Tidak Jumpa Mak Ayah Yang Bertugas

Ketika Covid-19 sedang melanda, pasukan perubatan korbankan nyawa dan masa untuk memastikan pesakit-pesakit dapat sembuh dan pulang ke pangkuan keluarga. Bukan tu je, dorang juga terpaksa berjauhan dengan keluarga sebab tak nak keluarga dorang dijangkiti.

So, apa yang kita boleh buat untuk bantu frontliners ni adalah dengan duduk di rumah dan pastikan kita bantu kurangkan penularan wabak ni.

Baru-baru ni, ketika program Awani 7:45, Noor Hamiza Gulam, seorang juruteknologi di makmal perubatan telah meminta orang ramai untuk duduk di rumah. Namun, apa yang sebaknya, bila Noor Hamiza ceritakan macam mana dorang perlu berjauhan dengan ahli keluarga kerana wabak ini, dia sempat menitiskan air mata.

Kami berkorban jiwa dan masa untuk keluarga kami demi anda semua. Jadi anda semua tolonglah kami. Kita jaga kita, duduk di rumah dan kita lawan Covid-19.”

Bukan tu je, Noor Hamiza turut berkata dia terpaksa hantar anak-anaknya ke kampung sepanjang dia bertugas sebagai frontliners. Kerana ini dia mintak sangat orang lain untuk patuh arahan supaya dia dapat jumpa keluarganya semula seperti biasa.

Korang boleh tengok video penuh dekat bawah ni:

Allah, memang sebak betul tengok video ni.

kredit satkoba

Artikel Berkaitan   “Ya Allah, Pengasuh Kejam! Mana Manusia Kau, Tolong Viral Video Ini Sampai Si Pengasuh Betul-Betul Ditangkap,”