“Kejahatan Ini Sudah Lama Dirancang” Gara-Gara Dendam Kesumat Kepada Bekas Suami, Ibu Humban 2 Anak Sendiri Ke Sungai Besar

Sejak beberapa hari lalu tular satu video CCTV di media sosial yang memperlihatkan seorang wanita mencampak dua orang anaknya ke dalam sungai.

Tindakan berkenaan difahamkan berlaku di Jambatan Al-Aimmah Sungai Tigris Iraq

Video tersebut nyata menarik perhatian netizen dari seluruh dunia yang menyifatkan wanita tersebut tidak berperikemanusian apatah lagi dia dilihat nekad dan langsung tidak teragak-agak untuk melakukannya.

Posted by Mostafa Assl on Isnin, 19 Oktober 2020

Menerusi video tersebut, wanita berkenaan pada mulanya dilihat sedang berjalan sambil mendukung bayinya manakala dia dalam masa sama memegang seorang lagi tangan anaknya melintasi jalan di jambatan tersebut

Dia kemudian dilihat menghampiri bahagian tepi jambatan sebelum dilihat menghumban kedua anaknya ke dalam sungai sebelum berlalu pergi seolah tiada apa yang terjadi.

Jambatan tempat dua anak kecil tersebut di humban

Dendam kepada bekas suami

Menerusi laporan Gulf News,  wanita berkenaan bagaimanaun telah ditahan pihak berkuasa disana.

Dia yang disisat mengaku merupakan ibu kepada anak-anak berumur yang 3 tahun dan 2 tahun itu dan bertindak sedemikian selepas berselisih faham dengan bekas suaminya iaitu ayah keapada anak-anak tersebut.

Jelasnya lagi dia juga bertindak sedemikian untuk membalas dendam selepas diceraikan beberapa bulan lalu

“Sudah lama dirancang”

Dalam pada itu kejadian berkenaan pastinya mengejutkan ahli keluarga mereka . Menurut datuk kepada mangsa-mangsa tersebut Abu Tahsin Deraji wanita itu bertidak sedemiikan kerana tidak dapat menerima hakikat sudah diceraikan suaminya pada bulan lalu

“Kejahatan ini sudah lama dirancang. Sudah hampir dua bulan wanita ini berpisah dengan suaminya.

“Pada Januari lalu, kami menangkap wanita itu dengan kekasihnya. Kami membawanya kembali ke rumah ibu bapanya dan memberitahu mereka bahawa ini adalah anak perempuan anda.

Artikel Berkaitan   Hari Ini Adalah Moment Bersejarah Masjid Hagia Sophia Akan Dibuka Semula Untuk Solat Jumaat

“Kami mahu menceraikannya di mahkamah. Mereka bersetuju. Kami tidak pernah berbincang perkara ini di mana-mana, dan kami juga tidak menunjukkan gambar-gambar (bersama kekasih) kepada sesiapa,” katanya.

Difahamkan pasukan mencari dan menyelamat kemudiannya berjaya menemuii mayat kedua anak-anak tersebut .

Namun apa yang menyedihkan apabila melihat si ayah meraung-raung sebaik dia tiba di lokasi kejadian.

kredit buzzkini