Minah Saleh Hina Nasi Lemak, Bau Yang Menjengkelkan, Netizen Anggap Hina Nenek Moyang Malaysia

Di Malaysia bukan sahaja kaya dengan pelbagai jenis juadah makanan, tetapi antara makanan paling favourite sepanjang zaman adalah, nasi lemak.

Baru-baru ini, nasi lemak menjadi trending di Twitter, gara-gara satu tweet berbaur kritikan terhadap makanan kegemaran rakya Malaysia itu, yang dibuat oleh seorang wanita mat salleh.

Difahamkan, wanita tersebut adalah seorang wartawan dari United Kingdom, Katie Morley. Ketika dalam penerbangan menaiki British Airways, selama 13 jam, dia telah dihidangkan dengan nasi lemak.

Mungkin pertama kali tengok nasi lemak, wartawan mat salleh itu telah mengkritik makanan tersebut yang dirasakan sebagai makan paling teruk, siap bagi rating 0/10.

Panas hati dengan kenyataan wartawan mat salleh itu, rata-rata netizen yang majoritinya rakyat Malaysia membidas kenyataannya, dan menyifatkan dia sebagai individu yang gagal memahami makanan tradisi negara lain.

Setiap negara memiliki makanan tradisi nenek moyang mereka, bukan mahu memaksa orang luar suka dengan makanan kita, jika tidak suka janganlah sampai menghina.

Artikel Berkaitan   “Dulu Masa Aku Nak Bersalin, Bekas Suami Aku Doakan Aku Mati Ketika Bersalin Dan Tak Mengaku Anak Yang Aku Kandungkan Tu Anak Dia”