Pemuda jadi hero bantu wanita asing tak diendah ‘bos’ terberanak dalam kereta

Setiap ibu-ibu yang pernah hamil dan melahirkan anak sudah tentu mempunyai pengalaman tersendiri semasa ingin bersalin.

Ada yang berjaya megawal keadaan dengan bertenang dan membuat persiapan awal sebelum zuriat tercinta keluar. Namun begitu, ada juga yang tidak dapat mempersiapkan diri serta sampai ke hospital pada waktu yang dirancang sehingga melahirkan anak di dalam kenderaan.

Isteri nak beranak, bos tak angkat call
Perkara tersebut telah dikongsi oleh seorang lelaki apabila telah membantu sepasang suami isteri warga asing yang kalut untuk mencari bantuan bagi membawa sang ibu ke hospital.

Pengguna Facebook dikenali sebagai Zuan Alias memberitahu bahawa dia berhenti seketika di stesen minyak sebelum pergi bersenam kira-kira jam 7 pagi. Ketika itu, dia terlihat pasangan suami isteri dalam keadaan resah dan tiba-tiba wanita tersebut datang kearahnya meminta bantuan untuk ke hospital kerana ingin bersalin.

Bersalin dalam kereta
Sampai sahaja di hospital, wanita tersebut tidak dapat bangun dari tempat duduk belakang kerana kepala bayi sudah keluar. Mereka bernasib baik kerana ada jururawat yang membantu proses kelahiran tersebut.


Semoga dimurahkan rezeki
Perkongsian cemas Zuan Alias itu telah mendapat perhatian daripada warganet kerana berasa terharu dengan pertolongan yang diberi tanpa sebarang prajudis terhadap warganegara asing.

Mereka turut mendoakan agar lelaki itu diberi ganjaran pahala selepas berbuat kebaikan dengan menyelamatkan nyawa ibu serta bayinya.

Artikel Berkaitan   "Bawa Senjata Ke Mana-Mana. Badan Bertatu Penuh. Setiap Negara Pergi Satu Tatu. Tapi Lembut Dan Baik Akhlaknya,"