Niat Baik Pemuda Ini Buat Ramai Teruja – “Mungkin Dia Miskin Harta, Tapi Kaya Dgn Jiwa”

Berbuat baik sesama makhlvk, itulah yang dituntut oleh agama kita dan sejak kecil kita diajar oleh ibu bapa dan guru2 kita supaya tidak mengan1aya mana2 makhlvk di muka bumi ini. Setiap makhluk mempunyai kepentingan masing2 kepada kita.

Kucing merupakan salah satu jenis haiwan yang perlu diberi keutamaan kerana kucing adalah kawan yang baik kepada manusia. Kebanyakan kita semua tidak kira jantina atau usia, kita akan sayang kepada haiwan, terutama kucing.

Begitulah yang diterapkan dalam diri seorang budak lelaki yang dilihat pada sebuah video yang telah dimuatnaik di media sosial. Budak lelaki tersebut sedang memberi makanan kepada seekor kucing. Semoga murah rezekinya kerana masih mampu berbahagi makanannya dengan seekor kucing.

Walaupun nampak yang budak lelaki tersebut bukanlah orang yang berduit jika dilihat pada pemakaiannya tetapi tetap berbuat baik dan berkongsi makanan yang ada dengan seekor kucing. Sesungguhnya budak lelaki tersebut memang kaya dengan pada jiwanya dan juga kaya dengan pahala yang mengalir kepadanya atas kemuliaan hatinya.

Video:

 

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memuji kemuliaan hati budak lelaki itu dan mendoakannya semoga dimurahkan rezeki di kemudian hari. Ramai juga yang memuji bahawa mungkin nampak luaran tidak kaya tetapi kaya pada jiwa. Masih berkongsi saat tidak mempunyai apa2.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: IG [email protected] via sinarviral

Artikel Berkaitan   Cara Memohon Visa Kerja Sambil Melancong (Working Holiday) Di New Zealand 2019 Untuk Rakyat Malaysia