Wartawan Terh4ntuk Pelampung Sampai Tudung Hampir Terc4but Ketika ‘Live’ Berita B4njir, Cara Dia ‘Cover’ M4lu Dapat Pujian Ramai

Cabaran pen gamal media perlu mem praktikkan pelbagai tatacara penugasan, antaranya harus mengenakan topeng penutup muka selain menjarakkan diri sekurang-kurangnya satu meter dengan orang yang ditemuramah.Kerja wartawan, adakalanya bentuk tugasan ini cukup mengujakan…tetapi silap haribulan, ia boleh mendatangkan risik0 kepada si pelakunya.

Tugas se bagai seorang wartawan memang men cabar, lebih-lebih lagi sewaktu membuat liputan di kawasan yang sedang men galami bencana.Mana tidaknya, situasi pasti akan se dikit sibuk dengan pemberian bantuan dan sebagainya.

Terj4tuh ketika ‘live’

Berdepan situasi sama, seorang gadis yang ber tugas sebagai wartawan melalui detik me malukan apa bila dia terj4tuh ketika sedang mem buat liputan.

Kejadian itu dapat dilihat me nerusi perkongsian Aldi di laman Tkt0k bilamana pelampung yang dibawa oleh sekumpulan pasukan penyelamat terkena kepalanya menyebabkan dia terj4tuh.

Malu, tudung hampir tertanggal

Lebih tragis lagi, tudung yang dipakainya juga tertarik ke belakang men yebabkan rambut bahagian depannya sedikit terdedah.

Namun begitu, dua orang penyelamat yang ke betulan berada di situ lantas membantunya untuk bangun.

“Wei, tudung dia!”

Menjengah ke ruangan komen, rata-ratanya akui terhibur mengenangkan nasib menimpa wartawan itu, namun dalam waktu yang sama serba salah untuk tertawa.

SUMBER: Aldi.rh Via Redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : ASN

Sumber :theupdatenews24

Artikel Berkaitan   “Nasib tak runtuh” – [VIDEO] Lori Lebih Muatan Langgar Jejantas Di Pulau Pinang Hampir Runtuh