Gara-gara Ikut Trend ‘Mesej K0tak’, Staf Restoran Makanan Segera Dibuang Kerja?

Sejak kebelakangan ini semakin ramai mengikut trend menulis mesej di atas kertas k0tak. Ia mula popular setelah dimulakan oleh pengguna Instagram @dudewithsign.

Disebabkan itu ada juga staf-staf restoran yang menyampaikan pesanan mereka kepada orang ramai menggunakan cara tersebut memandangkan ia mudah tvlar, jadi mesej yang disampaikan akan ters3bar dengan meluas.

Bagaimanapun, satu gambar memaparkan mesej tegvran kepada pelanggan dari dua orang st4f satu restoran makanan segera menerima krltikan. Mereka menulis:

“KALAU NAIK MOTOR JANGAN DRIVE – THRU”

Mesej mereka mendapat krltikan w4rganet yang menganggap adalah hak pelanggan untuk menggunakan motosikal bagi menggunakan outlet pandu-lalu kerana mereka juga pelanggan yang menyumbang kepada keuntungan restoran makanan segera tersebut.

Ada [email protected], mereka hanya berjalan kaki sahaja dan masih membeli di pandu-lalu.

Namun begitu, @ksi [email protected] itu ternyata mengvndang [email protected] apabila dua [email protected] itu dikatakan sudah [email protected] kerja kerana t!ndakan mereka dianggap melambangkan pendirian j3nama restoran tersebut terhadap !su itu, sedangkan ia hanya pandangan peribadi staf tersebut.

Gambar tersebut pada mulanya dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook yang mengkrltik staf restoran tersebut kerana dianggap menghlna penunggang motosikal yang menggunakan pandu lalu.

Khabarnya, pihak pengurusan restoran itu sendiri yang menelefon pengguna Facebook tersebut dan memohon maaf atas tlndakan st4f tersebut.

Melalui satu penjelasan video, st4f tersebut menyatakan mereka bukan menghlna pel4nggan bermotosikal yang menggunakan pandu lalu, sebaliknya memaparkan mesej itu kerana penglmbas pandu lalu tidak dapat meng3san kedatangan motosikal.

Sebelum ini, terdapat gambar mesej k0tak berbentuk tegvran dari st4f restoran yang sama tetapi wajahnya tidak dipaparkan, dan ini mungkin telah menyel4matkannya dari tlndakan t4tatertlb.

Artikel Berkaitan   “VS reject kilang tu murah gila” -Victoria’s SecretMY Tampil Bagi Menjelaskan Pasal Isu Produk Reject Dari Kilang?

Apa pun, jadikan peristiwa ini peng4jaran. Jika anda memakai ser4gam kerja, tidak perlu membuat tegvran kepada pelanggan dalam bentuk gambar arau video kerana jika ia pandangan perlbadi, ia boleh dianggap pandangan sebenar m4jikan dan boleh mempeng4ruhi perniagaan tersebut secara neg4tif.