Pandangan Mata Yang Rabun Kembali Normal Hanya Dengan Mengamalkan Petua Ini

Mata merupakan anugerah Allah yang sangat berharga dan tidak ternilai harganya. Ramai manusia yang mengambil mudah tentang kepentingan menjaga mata. Sehinggalah mereka mengalami sendiri masalah mata barulah timbul kesedaran untuk menjaga kesihatan mata.

Justeru mempunyai mata yang sihat sudah tentu menjadi keinginan semua orang tidak mengira umur. Namun kadang-kadang hal tersebut sangat sukar untuk dielak terutama bagi golong yang sebahagian besar waktunya dihabiskan depan laptop dan komputer.

Kesannya akan menimbulkan kerosakan pada mata secara perlahan-lahan. Misalnya mata menjadi rabun dan tidak dapat melihat suatu benda/ objek secara jelas terutama yang jaraknya cukup jauh

Umum mengetahui bagi mengatasi masalah mata minus atau rabun adalah sangat sukar, bahkan ramai orang terus memilih untuk menggunakan kaca mata. Padahal penyakit tersebut masih boleh diubati dengan cara perubatan moden malangnya tidak semua orang mampu untuk membayar kos perubatan tersebut.

Justeru berikut adalah petua bagaimana cara mengurangi dan menyembuhkan mata rabun dengan cara traditional iaitu dengan menggunakan daun sirih.

Petua ini adalah sekadar perkongsian di mana ternyata manfaat daun sirih tidak hanya untuk mengubati mata rabun malah ia juga dikatakan memiliki pelbagai manfaat kesihatan lainnya seperti;

  • Mengɑtɑsi bɑu mulut
  • Menghilɑngkɑn Bɑu Bɑdɑn
  • Mengɑtɑsi keputihan

Bagi Menggunɑkɑn Dɑun Sirih Sebɑgɑi Obɑt Herbɑl Mɑtɑ Minus

Bɑhɑn-bahannya : 2 Lembɑr dɑun sirih,4 plester / hɑnsɑplɑs,Air
Cɑrɑ membuɑtnya : Pertɑmɑ cuci / bersihkɑn wɑjɑh ɑndɑ.
Cuci bersih dɑun sirih.
Setelɑh itu tempelkɑn dɑun sirih tɑdi pɑdɑ dikeduɑ mɑtɑ ɑndɑ dengɑn menggunɑkɑn plester / hɑnsɑplɑs.

Sila lakukan cara diatas setiap hari sebelum tidur dan biarkan daun sirirh menempel dimata semalaman.

Sumber:kalamindah Via majalah-utusan.com