Rupanya Isteri Haqiem Rusli Pernah Viral Sebelum Ini, Dikatakan Kembar Hanis Zalikha

Baru sahaja semalam Haqiem Rusli telah menamatkan zaman bujangnya dengan seorang gadis berusia 19 tahun dari kelantan tetapi telah menetap beberapa tahun di ibu kota.

Gadis yang dikenali sejak 2 tahun lepas itu merupakan rakan kongsi beliau dalam sebuah perniagaan makanan iaitu restoran milik Haqiem Rusli.

Haqiem Rusli Selamat diijabkabulkan bersama gadis yang dikenali dengan nama Anis Sofea itu dengan Mas Kahwin berjumlah RM300 dengan Wang Hantaran sebanyak RM100,000.

Sejak ianya diwar2kan pada sabtu lalu, peminat telah mencari2 siapakah bakal menjadi isteri penyanyi terkenal itu ternyata membuahkan hasil.

 

Gadis tersebut sebenarnya pernah tular di laman sosial beberapa tahun lepas apabila telah memuatnaik sebuah video beliau sedang bermain satu permainan minda dengan kawan2nya.

Gara2 video tersebut, isteri kepada haqiem rusli itu telah menjadi tular dan dikatakan sangat persis dengan Hanis Zalikha.

VIDEO:

 

Walaupun begitu, anis sofia mencipta populariti tersendiri sekarang apabila menjadi isteri kepada penyanyi terkenal itu.

Kerana seperti yang kita semua maklum, haqiem rusli seorang penyanyi muda yang memang bersih dari sebarang kontroversi yang tidak baik dan sangat menjaga nama baik beliau dari sebarang kontroversi yang tidak baik.

Sebenarnya jika diamati betul2 memang wajah isteri kepada haqiem rusli ini memang sangat persis dengan Hanis Zalikha.

Sama2 cantik dan sama2 mempunyai kecantikan yang memukau sesiapa yang melihatnya. Semoga perkahwinan yang dibina akan berkekalan dan diucapkan Selamat Pengantin baru kepada Haqiem Rusli dan Anis Sofea.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: @Teh Tarik Kaw.

Betul Betul Wedding Of The Year Ni. Terkejut RM7 Juta Kos Majlis Kahwin Haqiem Rusli.

Laksana bulan dengan matahari… Dengan dua kali lafaz, penyanyi Haqiem Rusli selamat menjadi suami kepada gadis pilihannya iaitu Anis Sofea, 19, di Masjid Raja Haji Fi Sabilillah, Cyberjaya kira-kira pukul 3.40 petang, Jumaat. Pasangan sama cantik sama padan itu dinikahkan oleh jurunikah Ustaz Zamzuri Ruslan, bersaksikan keluarga tercinta dan kenalan rapat mereka. Bersyukur acara akad nikah berjalan lancar, Haqiem atau nama sebenar Ridzuan Haqiem Rusli, 23, berkata Anis sudah cukup sempurna di matanya dan sikap lemah lembut serta keterampilan gadis itu berjaya menambat hatinya.

“Dia amat sempurna buat saya, dan saya sangat senang dengan sikap, budi pekertinya yang lemah lembut dan keterampilan dia yang menambat hati saya untuk memilikinya,” kata Haqiem. Pasangan yang bagai pinang dibelah dua ini menjalin percintaan sejak dua tahun lepas, berkenalan semasa menjalankan urusan perniagaan mereka. Dalam pada itu, Anis Sofea mendedahkan hatinya terpikat dengan Haqiem kerana memiliki sifat seorang yang bertanggungjawab serta mempunyai cita-cita tinggi.

“Sifatnya yang penyayang, prihatin, bertanggungjawab, bercita-cita tinggi dan berbudi pekerti menjadikan saya jatuh hati kepadanya,” ujar Anis.

Haqiem menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300, wang hantaran berjumlah Rm100,000 dan selain lima dulang hantaran berbalas lima dulang hantaran kepada Anis atau nama sebenarnya Wan Anis Sofea Wan Zamzuri.

Bagi meraikan hari bahagia, pasangan tersebut memilih untuk mengadakan majlis resepsi secara tertutup bertemakan Wedding in the Sky atau Raikan Cinta di Langit Asmara bertempat di SkyGlass Cyberjaya.

Dekorasi majlis yang diberikan nama The SOFEA berinspirasikan Floral Garden persis taman di kayangan dalam rona pastel merupakan ilham dan sentuhan daripada Primadona Events atas permintaan Anis Sofea yang minat kepada fesyen dan drama Korea.


Haqiem menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 dan lima dulang hantaran berbalas lima.
Pasangan ini menggayakan rekaan busana yang direka khas oleh pereka fesyen tersohor Rizman Ruzaini dan Razman Razmi bagi majlis indah ini. Turut meraikan detik bersejarah pasangan ini ialah Habib Jewels, jenama barang kemas tempatan bagi menyerikan pasangan dengan aksesori berlian dan barangan kemas bernilai RM5 juta bagi kedua-dua majlis. Haqiem memberikan cincin berlian Hearts of Fire yang merupakan berlian terbaik dunia kepada isterinya. Nilai keseluruhan majlis perkahwinan dianggarkan lebih RM7 juta. Sumber : mStar

Artikel Berkaitan   Ramai Wanita Sekarang Yang Masih Dalam Iddah Tapi Telah Berhubungan Dengan Lelaki Lain, Masyaallah Fahamkan Perkara Ini

Tampil Dedah Wajah Bakal Isteri Dan Bakal Langsungkan Majlis Pada 19 November. Sekali Haqiem Rusly Jawab Isu Nikah Gadis Umur 19 Tahun.

Sebelum ini, penyanyi Haqiem Rusly telah mengejutkan para peminat apabila mengumumkan dirinya bakal menamatkan zaman bujang dengan wanita pilihannya pada 19 November (Jumaat) ini.

Bakal bernikah pada 19 November

Menerusi temu bual di Melodi pada Ahad, pemilik nama Ridzuan Haqiem Rusli bakal melangsungkan pernikahannya pada petang dan pada sebelah malam pula akan diadakan satu resepsi secara kecil-kecilan untuk keluarga serta beberapa rakan artis sahaja. Saya akan bernikah pada 19 November. Saya akan buat nikah petang tu dan malam kita akan buat resepsi secara kecil-kecilan. Saya hanya buat jemputan untuk keluarga dan rakan artis pun tak banyak yang boleh datang.

Setelah dua tahun bersulam cinta, pelantun lagu ‘Mimpi’ ini menyatakan bahawa dia ingin menjaga privasi hubungannya. Lebih menarik lagi apabila wanita yang berjaya memikat hati Haqiem adalah rakan kongsi dan bukan seorang artis. Saya jenis menjaga privasi sebab dahulunya saya bukan seorang yang menjaga privasi dan itu memakan diri saya.

Dia seorang rakan bisnes saya. Kami berjumpa dalam bisnes dia bukan seorang artis dan kenal-kenal dari situ lah. Dia sangat sempoi. Pada pandangan saya dia sangat lengkap untuk saya. Untuk menemani saya, hidup dengan saya selama-lamanya. Saya sangat happy. Kedatangan dia dalam hidup saya banyak mengubah saya.

Haqiem Rusly gatal nak kahwin?

Apabila ditanya mengenai dirinya ‘gatal’ hendak berkahwin dengan gadis berusia 19 tahun, Haqiem mengatakan bahawa dirinya sudah bersedia untuk menjadi seorang suami dan tidak ada istilah ‘gatal’ untuk berkahwin bagi dirinya. Saya ni bukan buat benda yang salah. Saya war-warkan benda ni. Kalau saya senyap-senyap tu ye lah. Tak ada istilah gatal nak kahwin sebab saya rasa saya dah bersedia tapi dalam masa yang sama saya nak menjadi seorang suami ni saya masih belajar apa yang sedang buat.

Dalam pada itu, Haqiem turut memberitahu bahawa tema perkahwinannya adalah bertemakan sky glass, namun dia memberi bakal isterinya untuk memilih tema bagi resepsi mereka. Untuk baju pernikahan kita ada Razman Razmi. Malam tu respesi kita pakai baju dari Rizman Ruzaini. Sumber : Oh Bulan

Betul Ke Sarah Suhairi Yang Bakal Bergelar Isteri Haqiem Rusli. Ini Jawapan Haqiem Rusli.

Ramai yang tahu bahawa penyanyi Haqiem Rusli bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi, namun identiti bakal isterinya masih menjadi tanda tanya sehingga hari ini.

Macam-macam nama para peminat telah sebutkan tetapi pelantun lagu Tergantung Sepi itu masih lagi mengambil pendekatan untuk mengunci mulutnya dari mendedahkan identiti wanita itu.

Di sebalik keghairahan ramai mencari siapakah wanita bertuah itu, ada pula yang bertanya adakah penyanyi Sarah Suhairi yang bakal mendirikan rumah tangga bersama jejaka itu

Sarah ke yang akan kahwin dengan Haqiem?

Namun jawab penyanyi yang digilai ramai wanita terutamanya dikalangan remaja itu, Sarah Suhairi bukanlah gerangan identiti bakal isteri yang dirahsiakan olehnya. Apa-apa pun, harap peminat-peminat Haqiem dapat bersabar sikit ye. Nanti mesti Haqiem bagitahu punya! Sumber:Beautifulnara

Sejak Mula Ke Industri Hiburan Iman Troye Sering Dikaitkan Kontroversi. Sekali Ini Anggapan Iman.

Sejak melangkah masuk ke industri hiburan, nama Iman Troye sering terkait dengan kontroversi. Bermula dengan kesalahan baring di atas pokok hiasan milik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan seterusnya mencetuskan salah faham peminat disebabkan komen terhadap Jaehyun, anggota kumpulan NCT 127, nama Iman terus panas dengan beberapa kontroversi lagi. Pemilik nama sebenar Siti Nur Iman Alyssa Shahabudin, 21, itu juga pernah dikritik gara-gara menulis ‘Happy 6.9k everyone!’ di akaun Twitternya yang merujuk kepada peningkatan jumlah kes CVDI9 di Malaysia sekitar bulan Mei lalu.

Terbaharu, dia sekali lagi menjadi buah mulut warganet apabila meletakkan tag nama Instagram penyanyi Naim Daniel pada gambarnya yang sedang memegang sejambak bunga. Tindakan Iman itu menimbulkan riuh dalam kalangan peminat sehingga menyebabkan ramai yang membuat andainya bahawa dia dan Naim telah mengikat ikatan pertunangan. Bagaimanapun, Iman dan Naim secara terbuka memberitahu bahawa ia adalah gurauan semata-mata. Adakah Iman merupakan magnet kontroversi? Adakah hal-hal negatif menjadikan populariti Iman dalam kalangan peminat mencanak naik?

Artikel Berkaitan   “Tak tahu cerita jangan buat andaian sendiri” – Bapa Jawab Kecaman Bawa Anak 4 Bulan Masuk Dusun Sampai Ditimpa Durian

Berkesempatan berbicara dengannya pada sidang media virtual pengumuman senarai calon Top 20 Anugerah MeleTOP Era 2021 (AME 2021) yang berlangsung baru-baru ini, Iman menjelaskan bahawa kontroversi merupakan hal yang harus dilalui sepanjang berada dalam dunia hiburan. Menurut Iman, dia juga percaya bahawa setiap kontroversi yang dilalui sedikit sebanyak memperkenalkan namanya dalam kalangan masyarakat.

“Bagi saya, apabila saya sudah masuk dalam industri ini, saya kena terima setiap perkara baik dan buruk. Sisi buruknya bakal menjadi pengajaran supaya saya lebih matang dan berhati-hati. Sisi baik pula apabila saya selalu mendapat aura positif dan kata-kata semangat daripada rakan artis serta peminat.“Mungkin betul, setiap kontroversi dan berita yang dilaporkan sebelum ini menyebabkan orang mengenali saya. Namun, secara jujur, bukan niat saya untuk cipta kontroversi. Niat saya adalah untuk berkongsi apa yang saya rasa di media sosial,” ujarnya kepada Gempak.

Dalam pada itu, Iman berkata, dia tidak mahu terlalu memikirkan tentang hal-hal negatif dan selalu menjadikan keluarganya sebagai tempat rujukan apabila ditimpa musibah. “Apa yang penting adalah kesihatan mental kita. Jadi, kalau ada apa-apa yang berlaku, saya akan rujuk dengan keluarga terlebih dahulu untuk mendapatkan nasihat. Kemudian, saya tolak tepi benda yang tak penting supaya saya tidak terganggu dengan hal yang tidak enak,” jelasnya lagi. Ditanya adakah dia dan Naim Daniel mempunyai hubungan istimewa seperti yang digembar gemburkan, jawab Iman ringkas: “Tidaklah, saya anggap dia sebagai abang dan dia anggap saya sebagai adik. Tak lebih, tak kurang,” tutup Iman. Menerusi pencalonan awal AME 2021, Iman yang sebelum ini popular dengan single berjudul Teman tersenarai dalam empat kategori iaitu Artis Baharu MeleTOP, Penyanyi MeleTOP Era, BBNU MeleTOP dan Video MeleTOP. Sumber : Gempak

Tunang Tolong Seseorang Ini Sehinggakan Mengalirkan Air Mata. Rupanya Ini Sebab Kenapa Boleh Buatkan Dia Sampai Begini Sekali.

Kisah dikongsikan seorang pengguna TikTok ini mengundang orang ramai terharu dengan kebaikan yang dilakukan oleh tunangnya. Menurut pemilik akaun bernama Lynn Az, dia mengatakan bahawa tunang mengajak dirinya untuk menghulurkan bantuan buat seorang mak cik.

Dia mengatakan bahawa tunangnya itu membelikan makanan yang mana sebelum itu sudah dihulurkan duit. Namun tanpa disangka-sangka pula selepas mendekati mak cik terbabit dan dia duduk dihadapannya lalu tunangnya itu memeluk dan menangis akibat terbayangkan ibunya sendiri.

“Mulia hatimu en tunang. Semoga Allah balas hati budi biy.. Pls kalau masuk fyp korg, doakan hubungan kami berkekalan.. ” katanya. Kisah yang dikongsikan itu mengundang warganet pula meminta agar dia menjaga tunangnya itu dengan baik kerana susah untuk mendapat lelaki sepertinya.

Dalam pada masa yang sama, perkongsian kisah terbabit juga mencetuskan rata-rata yang menonton video itu tidak dapat menahan air mata melihat momen tunang dia bersama mak cik tersebut. “Jaga cik Tunang dengan baik dik… susah nak dapat lelaki yang baik macam ni, hormat orang tua”

Warganet juga tidak melepaskan peluang untuk tinggalkan kata-kata doa kerana kebaikan tunang pemilik akaun itu yang menghormati orang tua. “Panas rasa mata tahan air mata ni, last-last keluar juga. Semoga tunang awak sampai bila-bila macam ni, hormat orang tua dan jaga awak sebaiknya” “3x ulang tengok, 3x jugak jatuh ayaq mata time tunang…” Sumber: HCL

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : theupdatenews24.com/