“Saya Hantar Dia Sekolah Agama, Anak Saya Berzina Semenjak Umur 10 Tahun Dan Sampai Kini Dah 17 Tahun… Ya Allah Hancur Hati Saya Ustaz”

Ramai mak ayah terfikir, dengan arahan dan kekerasan anak boleh dengar kata. Tapi sebenarnya kasih sayang adalah terapi terbaik untuk anak. Jadikan mereka kawan kerana zaman ini fitnah merata-rata.

Itu nasihat Ustaz Ebit Lew kepada seorang ayah yang menangis teresak-esak di bahunya selepas terkejut bila mendapat tahu anaknya itu sudah mulai berzina pada usianya 10 tahun hingga anaknya berusia 17 tahun ketika itu.

Kata bapa ini lagi, dia setiap hari solat, ke surau tetapi anaknya berzina dengan ramai rakan lelaki.

Baca perkongsian Ustaz Ebit Lew tentang luahan hati seorang ayah yang begitu terkejut selepas anaknya membuat pengakuan sudah berzina dengan ramai lelaki selepas anaknya itu membuat pengakuan dan mengakui sudah insaf selepas menghadiri program Prokids 2017 yang dibuat oleh Ustaz Ebit Lew.

Ustaz Ebit Lew banyak berdakwah di kalangan remaja – pix dari fb Ebit Lew

Mungkin cara penyampaian yang lembut, penuh kasih sayang membuatkan gadis remaja ini sedar akan salahnya sebelum ini. Semoga dirinya terus istiqomah dan mendapat kerahmatan dari Allah.

Ustaz Ebit Lew sekarang gigih berdakwah di kalangan remaja dengan mengunjungi tempat-tempat yang selalu remaja lepak. Semoga usaha Ustaz Ebit Lew mendapat kerahmatan dari Allah.

Baca perkongsian ini!

Terkejut..seorang ayah pegang tangan saya tadi di belakang petronas. Dia peluk saya menangis..apa saya dah buat ustaz..apa saya dah buat ustaz..

Anak perempuan saya ada buat pengakuan pada ustaz yer. Dia tak pernah solat. Tukar pakwe setiap bulan. Berzina semenjak umur 10 tahun dan sampai kini dah 17 tahun… Ya Allah hancur hati saya ustaz. Saya dah hantar dia pergi sekolah agama semenjak kecil. Saya hari-hari pergi masjid. Apa saya patut buat. Balik ni siap dia. Saya tak bercakap semenjak semalam saya tahu dari isteri saya.

Artikel Berkaitan   Kisah Sejarah Ainul Mardhiah…( Bidadari Syurga)

Macam mana abang tahu? Balik kem ustaz. Dia peluk maknya dan menangis. Dia minta maaf pada maknya. Dia cerita pada maknya. Maknya cerita pada saya..saya kecewa dan rasa nyawa saya dah melayang..dunia saya terus jadi gelap. Tak percaya langsung..

Beginilah abang, percaya tak saya kata Allah sayang anak abang. Allah sayang abang dan isteri. Semua orang buat salah. Dah sudah-sudah abang. Yang penting kita perbaiki silap kita masing-masing. Saya dari mula dengar saya menangis. Tak habis lagi menangis sampai sekarang. Kerana rasa salah saya tak buat dakwah..anak abang tu baik sangat..saya nampak kesungguhannya nak berubah. Dia banyak menangis..

Kenapa jadi begini yer? Tanya abang tu lagi..

Sebab Allah sayang. Anak abang dah sedar. Dia mengaku semuanya. Dia menangis. Dia nak bertaubat. Dia nak berubah. Kita semua ada kelemahankan. Tapi yang utama ialah kasih sayang dalam keluarga. Bimbing. Pegang tangan anak-anak. Cium dia. Peluk dia. Hargai dia..

Kita semua nak sempurna hidup ini. Tetapi hakikatnya semua takdir telah terjadi. Yang penting usaha kita dalam rumahtangga..Allah jadikan semuanya sempurna. Kita usaha dan doa.

Ramai mak ayah ingat dengan arahan dan kekerasan anak boleh jadi baik. Sebenarnya menjadi contoh yang baik. Ketegasan dalam rumahtangga. Bimbing dengan kasih sayang. Bila anak dah membesar kena jadi kawan. Boleh berbual. Sohbah..bersama-sama buat kebaikan. Jangan biarkan mereka. Bersama-sama berjalan sama jadi kawan. Buat semuanya bersama-sama..kerana zaman fitnah ini kita benar-benar kena kuatkan hubungan kekeluargaan.

Abang tadi menangis lagi. Saya peluk dia kuat-kuat..dia menangis..terima kaseh ustaz. Bimbing anak saya. Terima kaseh buat dia luahkan masalahnya..

Sebenarnya ini semua salah saya. Saya memang tak berbual langsung dengan anak. Saya didik dia macam ayah saya dulu-dulu. Saya garang dan selalu marah jer. Saya tahu keras jer. Saya suka serahkan pada sekolah agama. Serahkan pada orang lain. Saya biar isteri saya seorang diri urus semuanya. Ya Allah ampunkanlah dosaku ini..dia menangis lagi. Saya terima semua ini ustaz. Saya akan perbaiki diri saya

Hakikatnya kita belum tahu boleh besarkan anak kita seperti ibubapa besarkan kita. Cuma zaman ini telah berubah. Semuanya dihujung jari. Ya Allah lindungilah anak perempuan kami. Lindungilah anak lelaki kami dari ujian dan godaan dunia ini. Hanya kepada kau kami serahkan segala urusan. Lahaulawala quwata illa billah.tiada daya upaya melainkan dengam pertolongan Allah..Ampunkanlah dosa-dosa kami sebagai ibubapa dan juga sebagai anak..-ebit lew

ProkidsAkhir2017
Prokids3hari2malam 17-19Dis kualaKubuBharu slngr
Whatsapp di wasap.my/60173666848
www.transformjiwa.com

Artikel Berkaitan   Cik Puan Amyra Kongsi Petua Bersihkan Rahim Selepas Haid Dengan Rebusan 'Ajaib' Ini

Dari FB Ustaz Ebit Lew

Terkejut..seorang ayah pegang tangan saya tadi di belakang petronas. Dia peluk saya menangis..apa saya dah buat…

Posted by Ebit Lew on Khamis, 14 Disember 2017