Wanita Ini Terkejut ‘Terima’ Duit Atas Cermin Kereta Oleh Individu Prihatin Buat Renew Roadtax

Terkejut dan terharu! Itu yang dirasai oleh seorang wanita apabila menerima sebuah bungkusan beserta nota dan duit yang diletakkan di hadapan cermin keretanya.

Menurut Nur Aqeela, dia sama sekali tidak mengenali siapakah yang meletakkan nota tersebut. Setelah dibaca, rupanya ‘sumbangan’ wang tunai itu sebenarnya sebab nak suruh pergi renew roadtax kereta yang ditinggalkan di parkir itu. Alahai, baiknya hati!

Menurut gadis itu, dia meletakkan keretanya di kawasan parkir tempat kerja dan jarang menaiki kenderaan tersebut kerana sudah lama rosak. Dia hanya pergi ke kereta tersebut untuk memanaskan enjin semata-mata. Tambahnya, roadtax keretanya juga telah mati.

Namun, pada suatu hari, sewaktu pulang dari kerja, dia sempat untuk memanaskan enjin keretanya dan terperasan ada sebuah bungkusan merupakan kotak diselitkan di wiper kereta.

Wanita tersebut terus mengalihkan kotak oren yang terdapat di cermin keretanya. Sewaktu hendak alihkan kotak tersebut, dia menjumpai beg kecil bewarna pink dan di dalamnya mempunyai surat. Di hadapan surat itu mempunyai gambar muka senyum.

Perasaan suspen, takut dan gigil mula bermain di fikirannya. Lalu, dia mengambil beg tersebut dan terus berlari ke kawannya yang ada berhampiran kawasan tersebut.

Gadis tersebut meminta kawannya untuk membuka surat tersebut. Sebaik saja kertas itu dibuka, mereka ternampak RM150 dilipat di dalamnya. Hampir mengalir airmatanya apabila membacakan nota yang ditinggalkan oleh individu misteri itu.

Ternyata, nota yang ditinggalkan sangat istimewa apabila pemilik misteri itu membuat amal jariah untuk membantu orang yang susah. Kebetulan individu tersebut ternampak roadtax kereta gadis itu telah tamat tempoh. Lalu membantunya dengan memberi wang tersebut.

Gadis itu turut membalas surat individu misteri itu dengan meluahkan rasa terima kasih dan bersyukur kerana membantu meringankan bebannya. Dia berharap individu itu dimurahkan rezeki dan jika diberi kesempatan, dia hendak tahu siapakah individu tersebut.

Artikel Berkaitan   Syabas! Keputusan SPM Anak Ustaz Kazim Elias Jadi Perhatian Ramai

Rata-rata netizen mencuit gadis itu dengan menyatakan, lelaki misteri itu merupakan jodohnya.