“Betul Ke Dia Nak Saya?” – G4dis Tak Sangka ‘Jejaka Kenal Online’ Mesej Ibu Maklumkan Nak Kahwin, Video Tunang ViraI Sampai Indonesia

BENARLAH kata orang, jodoh itu r4hsia tuhan.

G4dis ini turut bersetuju dengan kata-kata berkenaan, malah menganggap jodoh yang hadir bagai satu kejvtan.

Menurut Robiatul Adawiah Jamilrullah, dia berkenalan dengan tunangnya, Mohamad Shahrulniezam Shafie menerusi sebuah aplikasi mencari jodoh pada awal tahun ini.

Rubiy berkenalan dengan tunangnya pada awal tahun ini.

Sekadar mencuba n4sib, namun siapa sangka kasih bertaut antara pasangan berusia 23 tahun itu sehingga mereka akhirnya mengikat tali pertunangan pada 7 November lalu.

“Kami baru kenal awal tahun ini. Kami berkenalan dalam sebuah aplikasi. Bila dah beberapa hari berkenalan, kami mula berkongsi WhatsApp.

 

 

“Mula-mula macam biasa saja. Tapi bila dah jumpa, dah mula rasa sayang. Saya juga setuju cara kita cari jodoh zaman sekarang pun dah berubah.

“Tapi, kita kena tengok betul-betul. Kena si4sat dahulu. Tapi Alhamdulillah saya jumpa yang OK,” ujarnya yang mesra disapa Rubiy.

Video:

 

Menurut pelukis pelan yang menetap di Pahang itu, dia pada awalnya merancang untuk terus bernikah, namun menukar perancangan kerana mahu menjalankan majlis serentak dengan kakaknya.

“Awalnya kami rancang untuk terus nikah. Tapi kakak saya nak bertunang, sebab itu saya pun ambil keputusan untuk bertunang. Kami adakan dalam satu majlis saja.

Selain orang Malaysia, orang dari Indonesia pun ramai komen ucap tahniah kepada kami.

RUBIY

“Rancangan untuk kahwin juga berlaku secara spontan saja. Tiba-tiba dia mesej mak saya. Saya pun agak terkejvt. InsyaAllah kami akan nikah 10 Disember ini.

“Saya ingatkan dia main-main, rupa-rupanya dia serius. Masa tu saya fikir, betul ke dia nak kat saya? Dia boleh tahan ada rupa,” ujarnya berseloroh.

Artikel Berkaitan   ‘ Comelnya B4by..’ Wawa Zainal Dan Aeril Zafrel SeIamat Tlmang Anak Yang Ke-4.

Dalam pada itu, Rubiy turut berkongsi video di sekitar majlis pertunangannya menerusi aplikasi TikTok sehingga meraih 1.3 juta tontonan.

rubi3

Ruby bertunang pada 7 November lalu.

Kata Rubiy, dia terkejvt menerima reaksi luar biasa netizen, malah turut terh4ru dengan kiriman doa mereka.

“Saya berkongsi video sekadar untuk buat kenangan. Terkejvt bila viral. Saya sangat terharu baca komen-komen termasuklah yang doakan kami.

“Selain orang Malaysia, orang dari Indonesia pun ramai komen ucap tahniah kepada kami. Semua doa yang baik-baik,” ujar Rubiy.

Tambah Rubiy, ramai individu turut mengucapkan terima kasih kepadanya kerana memberi semangat dan keyakinan kepada mereka menerusi video yang dikongsi.

ruby

Pasangan sama cantik sama padan ini dijangkan mendirikan rumah tangga pada bulan depan.

“Lagi suka bila ramai yang komen dan ucap terima kasih sebab video saya beri mereka semangat dan keyakinan.

“Mereka kata, saya bagi mereka keyakinan untuk tak rasa insecure dengan diri sendiri. Pesan saya, sentiasalah yakin dengan diri sendiri.

“Jangan fikir mengenai orang lain, janji kta jaga diri dan diri kita gembira,” ujarnya yang kini dalam proses persiapan untuk majlis pada bulan depan.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Mstar