Ada Kecemasan Sebelum Majlis, Pengantin Pakai Baju Biasa Je Lafaz Akad Nikah

Setiap pasangan yang telah mendirikan rumah tangga pasti akan mengingati momen hari pernikahan buat mereka yang pastinya cukup bermakna.

Ketika itu, sudah tentu masing-masing ingin menggayakan pakaian yang sedondon dan sesuai dengan situasi majlis pernikahan.

Pakai baju biasa

Namun hal ini berbeza dengan perkongsian yang dibuat satu akaun TikTok dikenali sebagai @hajid17 apabila pengantin lelaki hadir di majlis pernikahannya hanya memakai pakaian biasa iaitu seluar jeans dan T-Shirts sewaktu melafazkan akad nikah.

@hajid17alhamdullilah selamat sudah semoga sampai ke jannah

♬ bunyi asal – akal 343 – hajid2133

Ada kecemasan sebelum majlis nikah

Menerusi ruangan komen, pengantin lelaki terpaksa memakai pakaian yang kurang sesuai kerana berlaku kecemasan sebelum majlis pernikahan mereka.

Disebabkan tidak sempat menukar pakaian yang lebih sesuai, dia telah hadir ke perkarangan masjid hanya memakai pakaian biasa.

Walau bagaimanpun, majlis berjalan dengan lancar dan lelaki itu beserta pasangan selamat bergelar suami isteri.

Pejabat agama call terus tak sempat nak buat apa

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen dengan memahami kondisi yang dialami pengantin lelaki.

Mereka juga menjelaskan bahawa akad nikah yang dilakukan untuk menghalalkan hubungan lebih penting daripada pakaian yang cantik-cantik.

Perkahwinan itu mudah dan tidak perlu disulitkan.

Mungkin pakai inai malam sebelum majlis kot

Nikah ni senang, akad tu yang penting

Simple, yang penting dah halal

Tak kisah pun pakai baju apa, janji dah sah

 

Sumber: TikTok @hajid17

Artikel Berkaitan   (Video) 'Kau pukul anak aku!' - Bapa sepak pembantu rumah pukul bayinya