“Ni Baru Betul Berdkwah, Bkan Bawak Kereta Kat Padang Pasir Sambil Buat Lagu” – Netlzen Seronok Tengok Cara Dkwah Ebit

Pendakwah bebas, Ustaz EbltLew baru-baru ini `mengejutkan’ ramai orang apabila beliau nnengambil keputusan untuk meneruskan misi kemanusiaan dan dakwahnya ke Sao Paolo, Brazil.

Menerusi kemas kini yang dikongiskan di media sosial rasmi miliknya, Eblt memulakan program kemanusiannya dengan membantu gelandangan yang berada di sana, selain bertemu dengan paderi di Gereja Besar di sana.

Dalam masa yang sama, beliau turut melawat kawasan yang didkwa berbhaya dan memberikan cenderamata kepada ketua kawasan tersebut sebagai tanda ingatan.

Terbaharu, Eblt yang masih lagi berlegar-legar di Sao Paolo memberitahu, penduduk di sana memanggilnya dengan panggilan Prince Mohamad.

“Tadi pusing dan sebarkan kasih sayang. Rannai senyum dan semua pusing pandang saya. Kami berkongsi rezeki dan berkasih sayang di area pulau di Brazil. Paling terkejut mereka panggil Prince Mohamad. Gelak jer saya. Ramai kata mereka tak pernah tengok orang macam saya sampai sini.

“Syukur rasa. Terasa balk orang sini. Semua orang akan tunjuk saya. Bila saya senyum mereka akan senyum gembira. Diaorang excited betul tengok saya. NabiMuhammad saw ajar kemana sahaja kita pergi sebarkan salam, beri makan dan bangun nnalann doa kebaikan buat semua,” tulisnya.

Meninjau di rungan komen, rata-rata mennuji usaha dakwah yang diusahakan oleh Eblt di negara orang itu.

“Dari tahun 2019 saya terbayang nak pergi Sao Paulo dan Rio dan bayangkan pergi ke masjid di sana sebab sana tempat nnaksiat terbesar dan ada festival setiap tahun. Mesti orang pelik tengok.

Tiba-tiba ustaz ke sana… hebat!” luah seorang pengikut Eblt.

“UEL ke mana pergi orang sayang… pertama senyunnan dia… kedua budi bahasa dan rendah diri sentiasa dan orang orang beriman ni positive vibes yang ada dalam diri dia… Inilah anugerah Allah utk UEL kerana sentiasa berbuat baik bukan setakat warga sendiri di Malaysia tapi hingga keluar negara yang UEL jejaki.

Artikel Berkaitan   Lelaki Berkahwin Wanita Berusia Lebih Bahagia & Gembira.

“Semoga segala niat baik dan nnurni di redaii Allah dan secara peribadi saya doakan UEL di rahmati Allah di dunia dan di akhirat. Amin yra,” tulis seorang pengguna media sosial pula.

“Ni baru betul berdakwah, bkan bawak kereta kat padang pasir sambil buat lagu,” respons seorang lagu wargamaya.

Eblt memang cukup terkenal dengan siri misi kemanusiaannya. Terdahulu, Eblt terbang ke Plestln bagi memberikan bantuan kepada mereka yang memerlukan di sana.

Sumber : gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber :  https://transformasi.pw/

Sumber :