Inilah Doa Selepas Berwudhuk..Amalkan Kerana Ganjarannya Sangat Besar

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
اَشْهَدُ اَنْ لآاِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَشَرِيْكَ لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًاعَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِىْ مِنَ التَّوَّابِيْنَ وَاجْعَلْنِىْ مِنَ الْمُتَطَهِّرِيْنَ وَاجْعَلْنِىْ مِنَ عِبَادِكَ الصَالِحِينَ سُبْحَانَكَ اَلَّلهُمَّ وَبِحَمْدِكَ اَسْتَغْفِرُكَ وَاَتُوبُ اِلَيكَ
أمين

Ertinya :

“Aku bersaksi bahawa tidak ada Tuhan selain Allah Yang Maha Esa, tidak ada sekutu bagi-Nya, dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu adalah hamba dan Utusan Allah. Ya Allah, jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang bertaubat dan jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang bersucI dan jadikanlah aku dari golongan hamba-Mu yang salih. Maha suci Engkau. Dan aku memohon ampunan serta bertaubat pada-Mu”

Sayyiduna Umar r.a. berkata telah bersabda Rasulullah saw yang artinya :

“Tidak ada seorang pun dari kamu yang mengambil wuduk dan disempurnakan wuduknya itu kemudian mengucapkan ‘Asyhadu allaa ilaha illallah wahdahu laa syarika lahu, wa asyhadu anna Muhammdan abduhu wa rasuluhu‘ kecuali dibukakan baginya lapan pintu syurga dan dia boleh masuk dari pintu mana saja yang dia suka.”
(HR. Muslim)

Dalam riwayat At-Tirmizi ada :“Allahummajnalni minattawwabiin wa ij’alni minal mutathohhiriin.”

Kita amalkan selalu doa selepas wuduk kerana ganjarannya yang sangat besar.

wallahua’lam

Sumber: Ustaz Azhar Idrus (Original)

 

Sudah Baca, Klik Like Dan Komen Dibawah Jika Tulisan Ini Bermanfaat. TQ – IslamItuindah

(Visited 995 times, 1 visits today)

Add Comment